افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق، احتیاجات خاص و متفاوتی نسبت به دیگر کاربران سمعک دارند. این کاربران نیاز دارند که از سمعک های قوی استفاده کنند تا بیشتر بشنوند و قادر به درک بخش بیشتری از گفتار باشند. به علاوه لازم در این نوع سمعک ها، مدارات ویژه برای قابل شنیدن کردن اصوات فرکانس بالا (تیز و نازک) و همچنین مهار سوت زدن سمعک وجود داشته باشد.

سمعک های Naída ، محبوب ترین سمعک های قوی فوناک هستند که اولین نسل از آنها در سال 2007 برای افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق عرضه گردید.

این سمعک ها تا به امروز، توانسته اند تاثیرگذاری و قابلیت هایشان را برای کمک به افراد دارای کم شنوایی شدید تا عمیق اثبات کنند و در طی این سالها، همواره مدل های جدید تری از این سمعک ها با قابلیت های مختلف به مدل های قدیمی تر آن اضافه شده اند. مدل های جدید سمعک های نایدا، علاوه بر دارا بودن پردازش پاور، امکاناتی همچون Sound Recover، قوی ترین مدارات مهار فیدبک و پردازش های دوگوشی را دارا می باشند. سمعک های دو مدل قدرتی SP و UP دارند و در سطوح قیمتی و کیفیتی مختلف عرضه می شوند.

سمعک های نایدا با دارا بودن Sound Recover، این توانایی را دارند که صداهای با فرکانس بالا را-که در شنیدن آنها مشکل دارند – به محل فرکانس های پایین تر- که میزان شنوایی شان در آن بیشتر است- منتقل کنند و بدین ترتیب این صداها را قابل شنیدن کنند.

با تمام این تفاسیر، سمعک های نایدا علیرغم قوی بودن، برای اینکه بتوانند بهترین سودمندی را برای افراد دارای کاهش شنوایی شدید تا عمیق داشته باشند، باید در همراهی با لوازم جانبی و سیستم Roger مورد استفاده قرا بگیرند. بدین ترتیب فرد با داشتن سمعکی قوی در کنار لوازم جانبی مختلف، می تواند در امر شنیدن و برقراری ارتباطی آسان تر، به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

در نهایت باید توجه داشته باشید که گروهی از کم شنوایان شدید تا عمیق در نهایت نمی توانند از سمعک های سوپر پاور به اندازه کافی بهره ببرند و نیاز خواهند داشت که برای کاشت حلزون شنوایی اقدام نمایند.